toulcak

Blog

27. 06. 2017 úterý

V kroužku jsme si povídali o výrovi velkém, který nás má přijet navštívit. Zkoušeli jsme si dívat se jako sova a mávat křídly. Adámek nám donesl ukázat knížku o Hajném robátkovi, tak si ho i při odpočívání přečteme. Po svačině jsme vyrazili do školky na přednášku o výrovi. Dozvěděli jsme se, že pan myslivec nemůže dorazit, protože se mu pokazilo auto. Kačka s Michalem si proto přichystali jako náhradu divadlo o krtečkovi, který se radil se sovou, jak pomoci myšce. Moc se nám divadélko líbilo. Tento den jsme se rozloučili s dětmi, kteří už do školky chodil nebudou, popřáli jsme jim mnoho štěstí a obdařili malými dárečky. Naobědvali jsme se houbového rizota a kdo šel po spa, mohl si v maringotce poslechnout příhodu také jednoho myslivce, co měl dobrodružství s krtky. Po odpočívání jsme si prohlíželi s Kájou knížku Jak se co dělá.

26. 06. 2017 pondělí

Dnes jsme u maringotky potkali Kačku s Karolínou a pozdravili se s nimi hezky podáním ruky a pohledem do očí. Pohoupali jsme se v sítích a na houpačce. V kroužku jsme si jako obvykle zazpívali, pověděli, co jsme dělali o víkendu a nasvačili se. Také jsme se protáhli a procvičili si ruce a nohy. Zahráli jsme si hru Na bizona, který byl opravdu divoký. Z toho, co jsme ulovili bizonovi, jsme si udělali indiánské panďuláky. Pak jsme také skákali přes lano a podlézali ho. Na schůdkách nám hlasatelé řekli, co budeme mít k obědu a my si pochutnali na špagetách. Po obědě vzala k maringotce Kačka kytaru a zpívali jsme si po cestě. Poslechli jsme si pohádku o mašinkách a venku si zahráli zvířátkový kvíz.
22. 06. 2017 čtvrtek

Dnešní den jsou mají všechny lesní školky otevřené dveře, takže i my jsme u nás přivítali děti s rodiči, kteří přišli k nám k maringotce. Přivítali jsme se se všemi lesníčkovými učiteli. Ukázali jsme dětem, jak u nás probíhá kroužek, jakou si zpíváme vítací píseň a nové děti nám pomohli poslat do kolečka pana Čtvrtka. Vypravili jsme se na indiánskou stezku, kterou pro nás připravil Lesníček 3. Cestou jsme zpívali písničky, běhali z kopce a do kopce, jeli ve vláčku, zahráli si na indiány v kánoi, počítali schody, lezli do svahu nebo po schodech. U ohniště jsme si všichni zatleskali a rozloučili se s novými dětmi a rodiči. Na obědě jsme si pochutnali na zapečené cizrně s rajčaty. K odpočinku nám Kája přečetl příběh z dobrodružství Macha a Šebestové a všichni jsme usnuli.
21. 06. 2017 středa

Už je tu! O prvním letním dnu jsme si povídali v kroužku, kdo měl právě u sebe skřítka, mohl nám pověděl, kam se chystá na prázdniny. Pak jsme se vydali připravit pro čtvrteční kamarády indiánskou stezku, ve které jsme vymýšleli úkoly, které by po cestě mohli plnit. Připravili jsme pro ně trasu okolo jablůňky a přes mokřad i s těmi všemi napsanými úkoly, které zaznamenával Kája na papír. Přemluvili jsme Kačku, abysme si mohli vylézt svah k ohništi a ostatní šli s Kájou po schodech. Na oběd jsme si dali výborný guláš se semolinovými těstovinami. Po obědě Kačka vzala kytaru a hrála po cestě k maringotce písničky, které nás napadaly. Poslechli jsme si příběh o stvoření indiánů a pořádně si od toho horka odpočinuli.

19. 06. 2017 pondělí

Hamaky nám ráno Kája natáhl mezi stromy a tak ještě než jsme šli do kroužku jsme se mohli houpat. Až když jsme byli všichni, povídali jsme si o tom, že už brzy bude první jarní den a moc se na něj těšíme. Dnes jsme si všichni vyráběli indiánské chrastící hudební nástroje, které jsme plnili buď fazolkami nebo pšenicí nebo semínky slunečnice. Kdo chtěl, mohl si nástroj ozdobit ještě korálky. Na schůdkách jsme zpívali indiánské i neindiánské písničky. Odpoledne jsme si pohádku a skoro všichni jsme usli.

16. 06. 2017 pátek

Ráno Magda natáhla mezi stromy lanovou překážku, Kája potom druhou. A tak jsme většinu dopoledne lezli na lanech mezi stromy jako provazochodci.
V ranním kroužku jsme si povídali, jaké kdo má nejraději počasí a zda nás včerejší bouřka probudila. Po svačině jsme pokračovali v lezení. Koho už lézt nebavilo, pomohl roztáhnout deku, na které jsme se proměnili ve vlčata a zápasili jsme mezi sebou. To nás bavilo ze všeho nejvíce. Když někdo zápasit nechtěl, dvakrát tlesknul a všichni ostatní přestali hrát. Zároveň jsme se snažili nesahat ostatním na obličej a kopat je.
Před obědem jsme se ve školce ještě chvíli klouzali a po něm jsme pomáhali Magdě trhat levanduli. Po odpočívání jsme si venku hráli divadlo - Perníkovou chaloupka a Smolíčka pacholíčka. Co nás asi čeká příští týden?

15. 06. 2017 čtvrtek

V ranním kroužku jsme si dnes povídali o všech tvorech, kteří žijí ve vodě. Dozvěděli jsme se, že nejoblíbenějšími vodními zvířaty našich kamarádů jsou ryby, vydry, žraloci, delfíni, velryby i lední medvědi. Zároveň jsme si sdělovali svoje dojmy ze včerejšího vystoupení předškoláků, které se moc povedlo.
Když jsme všichni dosvačili, vydali jsme se k Botiči. Z velkého a prudkého kopce jsme natáhli lano a slaňovali jsme dolů. Jakmile jsme byli na břehu, začali jsme vyrábět lodičky z klacíků a listů. Potom jsme je pouštěli po potoce a sledovali jsme, zda proplují peřejemi. Nakonec jsme si povídali o indiánských kánoích.
Od potoka jsme šli rovnou na oběd a po něm jsme na zahradě vytáhli vodní hadici a stříkali jsme po sobě vodou. To byla ohromná sranda. V maringotce jsme si poslechli pohádku O perníkové chaloupce a úplně všichni jsme usnuli.

14. 06. 2017 středa

V ranním kroužku jsme si dnes povídali o tom, zda jsme někdy byli v divadle a jak takové divadlo vůbec vypadá. Po svačině jsme se vydali na zahradu školky.
Když jsme tam přišli, akorát začínala generální zkouška dnešního předškoláckého představení. A tak jsme nejdříve pomohli dodělat oponu, a pak jsme se usadili na židličky a sledovali jsme, jak si předškoláci vše naposledy zkouší. Mají nacvičenou pohádku o Sněhurce a sedmi trpaslících. Po skončení jsme si ještě chvíli hráli na zahradě.
Na schůdkách jsme si ukazovali modely vývojových fází motýla. K obědu jsme měli rajskou omáčku, která nám všem velmi chutnala.
Nakonec jsme se vrátili odpočívat do maringotky, kde skoro všichni usnuli.

13. 06. 2017 úterý

Máme ozkoušenou fintu na přivolání sluníčka a dnes jsme ji také použili, zazpívali jsme  mu totiž. Teď už si jen počkat, než nám vyleze. Po ranním kroužku a svačině jsme tvořili indiánská chrastítka z fazolí, slunečnic a krup. S těmito nástoji se totiž dá parádně hrát. Zpívali jsme dnes většinu dne. Po tvořícím dopoledni jsme se přesunuli do školky, kde předškoláci nacvičovali generálku vystoupení. Na schůdcích jsme si zopakovali, co jsme dens dělali a co se nám líbilo. Kdo šel po obědě, v maringotce si poslechl druhou část pohádky o Sněhurce. po odpočívaní se šli někteří podívat k mokřadu na pulce.
12. 06. 2017 pondělí

Po víkendu jsme se přivítali s Kačkou a Kájou, ráno bylo trošku pod mrakem, rozhodli jsme se tedy, že opět zkusíme použít naše lákadlo pro sluníčko. Zazpívali jsme mu v kroužku a teď se uvidí, jak to dopadne. Skřítek obešel celé kolo, poslechl si naše příběhy a nápady na dopravní prostředky, napsali jsme si tabulku pro dnešní den a pak posvačili. Po svačině jsme se vypravili po stanovištích, na kterých nás vždy čekal nějaký obrázek, který jsme hádali. Až k ohništi jsme potkali věci, které souviseli s Indiány, nebo to byl dopravní prostředek. Obrázky jsme třídili do těchto skupin a také se naučili názvy, které pro tyto věci používají Indiáni. Na závěr jsme se sešli v týpý a nejstarší předškoláci šli nacvičovat představení, které se koná ve středu. Zpívali jsme si po cestě nejrůznější písničky třeba o celém roce, slonovi a další. Na schůdcích jsme si znovu pohráli s obrázky, které jsme potkávali na stanovištích. Kdo šel odpočívat, poslechl si pohádku o Sněhurce. Někdo šel pak nalovit pulce do mokřadu a někdo hrál matematickou hru s dinosaury.

09. 06. 2017 pátek

U maringotky nás dnes přivítala Magda s Kájou. Pověsili jsme hamaky a houpačku, abychom měli na čem řádit. Jakmile jsme se sešli všichni, zavřeli jsme bránu a připravili podsedáky na ranní kruh.
V kroužku jsme si povídali, co jsme včera zažili a Kája nám ukázal boty, jež si sám vyrobil. Po svačině jsme vzali batůžky, vydali jsme se na výlet. Nejdříve jsme šli k zelené brance v mokřadu, ovšem koloušek ze včera tu už nebyl. Prošli jsme až k Botiči a šli kolem úplným pralesem, čuchali jsme k Černému Bezu, pozorovali kachnu i s jejími mláďaty, zahlédli jsme myš, pozorovali různé brouky i mravence, párek holubů, zkoumali jsme, jaké různé barvy může mít hlína. Nakonec jsme došli až na plážičku, kde jsme rozdělali naši piknikovou deku, zuli si boty i ponožky a šli se brodit Botičem. Každý z nás měl za úkol najít světlý kamínek, na který by potom namaloval indiánské značky.
Když bylo vše hotovo, šli jsme zpátky do školky na oběd. Na obědě se k nám přidala Pavlínka, která byla s předškoláky na výletě. Zároveň jsme dnes jedli i se všemi ostatními dětmi. Po obědě jsme si hráli na zahradě, šli si odpočinout do maringotky a utíkali za rodiči domů.

08. 06. 2017 čtvrtek

Když jsme ráno přišli k maringotce, čekalo nás tam překvapení. Kája s Kačkou nafukovali naši loď. Někteří jsme jim pomohli s nafukováním. Když jsme byli všichni, vzali jsme si batůžky, chytili jsme loď a vyrazili jsme k Botiči.
Loď byla těžká, ale my jsme to zvládli. Loď jsme položili, vyndali jsme karimatky a pustili jsme se do našich svačin. Potom jsme se rozdělili na dvě skupiny tak, abychom se do lodě všichni vešli. Vzali jsme si pádla s vestami, první skupina nastoupila do lodi a vyrazili jsme, po obeplutí ostrovu a návratu zpět se skupiny vystřídaly.
Během plaveb jsme pozorovali pavučiny na stromech, které z vody vypadají mnohem větší než jsou ze břehu. Pozorovali jsme vážky, sahali jsme na kořeny spadlých stromů, naučili jsme se, co je pravobok a levobok, dokonce jsme i pozorovali potkana, který běhal po ostrově a asi hledal potravu.
Když dorazila zpět i druhá skupina, vydali jsme se na oběd do školky. Anava cestou v trávě šlápla na něco, co zapísklo. Tak se s Kačkou a Kájou dívala, zjistili, že je tam malý koloušek. To jsme ještě neviděli! Ovšem nesahali jsme na něj, protože jeho maminka se pro něj určitě vrátí. Z oběda jsme šli do maringotky odpočívat a nakonec si ještě pohrát. Co nás asi bude čekat zítra?

07. 06. 2017 středa

Jen co jsme se dnes sešli, dali jsme si svačinu a vyrazili jsme na zahradu školky, která se proměnila v Začarovaný les.
Ze všeho nejdříve jsme se v šatně dozvěděli, jaké tajemné úkoly nás dnes čekají a rozdělili jsme se do dvojic jako správný Jeníček a Mařenka. Byl čas vyrazit. Jako první jsme navštívili pana Vodníka a jeho překážkovou dráhu, když jsme vše správně splnili dal nám za odměnu kamenné jahody. Ty jsme dostávali na každém stanovišti. Na konci jsme je mohli vyměnit za různé odměny.
Po panu Vodníkovi nás přivítal pan Beruška, který uvázl v pavoučí síti, abychom mu pomohli, museli jsme ji přelézt. Od něj jsme šli k začarované skále, kterou hlídala víla, i tu jsme celou museli přelézt. Zajíc po nás chtěl, abychom vylezli na strom. Na úplném konci nás čekala ježibaba, nad níž jsme samozřejmě všichni vyhráli.
Každý si vybral svou odměnu a měli jsme dnešní den za sebou. Šli jsme na oběd. Po obědě jsme se šli podívat na housenky motýlů a zjistili jsme, že už tam dávno housenky nejsou, protože se mezitím zakuklily.
Potom jsme se vrátili do maringotky, kde jsme si odpočinuli a nakonec si ještě chvilku pohráli.

06. 06. 2017 úterý

Loď byla těžká, ale my jsme to zvládli. Na louce u jezu jsme loď položili, vyndali jsme deky, karimatky i podsedáky a pustili jsme se do našich svačin. Potom jsme se rozdělili na dvě skupiny tak, abychom se do lodě všichni vešli. Vzali jsme si pádla s vestami, první skupina nastoupila do lodi a vyrazili jsme, po obeplutí ostrovu a návratu zpět k jezu je vystřídala skupina druhá.
Během plaveb jsme pozorovali pavučiny na stromech, které z vody vypadají mnohem větší než jsou ze břehu. Pozorovali jsme vážky, sahali jsme na kořeny spadlých stromů, vylovili jsme splávek, který někomu uplaval a naučili jsme se, co je pravobok a levobok.
Když dorazila zpět i druhá skupina, vydali jsme se na oběd do školky. Z oběda do maringotky odpočívat a nakonec si ještě pohrát. Co nás asi bude čekat zítra?

05. 06. 2017 pondělí

První červnové pondělí je tu. Ráno jsme si natáhli hamaky mezi stromy, houpačku a řádně se pohoupali. V ranním kroužku jsme si zazpívali a popovídali při poslání skřítka. Kája pro nás připravil vyrábění indiánských čelenek. Stříhali jsme, lepili, vymýšleli si indiánská jména a paj si čelenky uvázali na čela. Shodli jsme se, že cestou do školy se zkusíme podívat do některého z jezírek, zda ulovíme i tam nějaké pulce. Ale neulovili jsme žádného. U veverkové zastávky jsme si bosky prošli bosou stezku, zavrtávali se palcema do písku a dalších povrchů, zjišťovali, který je nám příjemný, který cítíme jako chladný. Z vláčku, který vyrážel na oběd, jsme se podívali na krásně zabarvující se jahody. Našťouchali jsme se štouchanců s hráškem a kdo šel po spa, ten si v maringotce poslechl pohádku a indiánskou ukolébavku, po které jsme odpočívali.

02. 06. 2017 pátek

Ráno jsme se hned vydali mezi stromy, abychom si dosyta užili houpání v hamakách a vaření v blátivé kuchyni. Jakmile jsme se všichni sešli, připravili jsme si podsedáky na ranní kroužek.

V něm jsme si povídali, co jsme dělali minulý týden, když byl Kája nemocný a kdo jsou indiáni, protože celý tento měsíc se jim budeme věnovat. Když jsme dosvačili, rozdělili jsme se na dvě party. Jedna vyráběla na louce indiánské čelenky, ta druhá zase plela naše záhonky s ředkvičkami.  Čelenky jsme stříhali z hnědého papíru a zdobili je různými vystřihovánkami. Nejvíce nás samozřejmě bavilo lepení. Ředkvičky už jsou zase skoro tak velké, že je budeme moci snad už příští týden ochutnat.

Potom jsme se vydali do školky, kde jsme pomáhali s opravou tee pee. Nakonec jsme se rozprchli po zahradě a užili si hrátky s Ježky a Veverkami. U oběda nám moc chutnala chřestová polévka. Po obědě jsme si v maringotce poslechli ukolébavky a skoro všichni jsme usnuli. Jak jsme se postupně probouzeli, chodili jsme si ven malovat. Co nás asi čeká příští týden?

01. 06. 2017 čtvrtek

U maringotky dnes už s Kačkou čekal i Kája, a tak jsme jim oběma ukazovali, co nového kolem maringotky máme. Vařili jsme blátivou polévku a zalévali jsme ředkvičky, které už jsou opravdu veliké. Jen chvilku i budeme je moci snízt.

Když jsme se všichni sešli, vydali jsme se na výlet k jezu. Tam jsme vyndali piknikovou deku a dali si svačinu. Taky nám Kačka s Kájou popřáli k našemu dnešnímu svátku dětí. Potom jsme hráli hry - Autobus, trolejbus, Rybičky rybáři jedou, tancovali jsme a zpívali Už ty pilky dořezaly, potom jsme se vydali dál po proudu Botiče.

U brodu jsme si sundali boty a ponožky a zkusili jsme jít do vody. Ač byla studená, moc se nám líbilo procházet se v potoce. Chvilku jsme ještě pozorovali malá šnečí miminka a z velkých lopuchových listů jsme si dělali slunečníky. Jenže už byl čas vydat se na oběd.

Po obědě jsme šli na zahradu a z ní do maringotky odpočívat. Kdo neusnul, lepil si do deníčku nebo maloval.

31. 05. 2017 středa

Hraní v kuchyňce nás opravdu baví, tentokrát jsme v zásobníku našli i vodu, která sprchla během včerejšího dne. V kroužku jsme si zazpívali, poslali skřítka a vymysleli plán dne. Uděláme si dnes mapu, tam, místa okolo kterých půjdeme si v naší mapě vyznačíme. Všímali jsme si míst, značek, stromů, květin a tak dále. Postupně jsme se střídali a každý zakreslil nějakou část do mapy. Na zastávkách jsme  zpívali legrační rozcvičkovou píseň o našem těle. Mapu už jsme dokončili u mokřadu, ve kterém jak prohlásila Apolenka není vůbec ten vodník, kterého jsme potkali posledně. Následoval přesun do školky a na schůdkách jsme si ještě zahráli hru na to, co jíme a co ne. Pak už hupky dupky na oběd. Poslechli jsme si pohádku o Pipi a pak už po odpočívání hráli na tygry a žirafy v cirkusu.

30. 05. 2017 úterý

Ráno jsme pozorovali u maringotky housenku a stínky, které u nás lezli po chodníčku. V kruhu je to nejlepší, když se chytíme za ruce a vymýšlíme, o čem bude dnešní píseň. Udělali jsme si takový ranní vymýšleč nápadů, protože Kačka nám ukázala síto, a my jsme vymýšleli, k čemu může být. Nápadů bylo opravdu nespočet a dnes s tímto sítem budem vyrábět ruční papír. Kdo chtěl, mohl si vyrobit vlastní papír. Do papíru jsme také začlenili sypání čaje a bezinkové kvítky. A pak už jsme ho jen nechali sušit na sluníčku. Také jsme hráli Barčinu hru na Noemovu archu. Už byl čas jít na oběd a tak jsme se vypravili cestou do školky. Udělali jsme si letní šatnu na verandě a byly tak hned převlečení. Po obědě jsme v maringotce poslouchali pohádku o Machovi a Šebestové.
29. 05. 2017 pondělí

Ráno nás přivítaly Kačka s Karolínou, sluníčko nás šimralo svými paprsky a my si hráli s novou blátivou kuchyňkou, houpakou a lezli také na stromech. V kroužku jsme se jako obvykle přivítali, zazpívali, napsali si speciální dnešní tabulku s téměř letním nádechem. Na léto to dnes skoro opravdu vypadá, víme, že nosíme na ochranu před sluncem čepici a také dostatečně pijeme. S vodou hospodaříme i v naší kuchyňce. Učili jsme se dnes dvě nové hry, které se nám moc zalíbili a hráli jsme je s několika variacemi. Po obědě jsme byli rychle převlečení, jelikož jsme si šatnu udělali na verandě. U maringotky jsme odpočívali pod širým nebem a poslouchali pohádku o Machovi a Šebestové.

22. 5. - 26. 5. učitelé nemocní

19. 05. 2017 pátek

Když jsme přicházeli ráno do školky, viděli jsme, jak Magda sedí na piknikové dece před maringotkou a hraje na kytaru. Někteří z nás se k ní rovnou přidali. Vzali si hudební nástroje a hráli i zpívali s ní. Ostatní šli Kájovi pomoct rozvěsit hamaky, v kterých se potom houpali. Zkrátka to byla ranní pohoda.
Po svačině a ranním kroužku, kde jsme si povídali o tom, co všechno žije na louce, jsme se vydali na lov. Každý z nás dostal na krk pozorovací krabičku. Se síťkami jsme se střídali. Procházeli jsme loukou tam i zpět. Všechno, co jsme nachytali, jsme pak pozorovali ve velké vaničce nebo pod mikroskopem. Viděli jsme tak různé brouky, housenku, včelu a další zajímavé tvory z říše hmyzu. Pomalu jsme se přesunuli do sadu, pak na vyhlídku. Tady jsme hádali, zda se z trávy vyklube kohoutek či slepička. Nakonec jsme skončili všichni na jedné hromadě, kde jsme si hráli na kočky a psy.
Po obědě jsme si hráli na zahradě. Na odpočívání jsme dnes celou maringotku zatemnili. Pozorovali jsme, jak skrz dřevo prosvítá slunce. Ti, kteří neusli, šli si ven číst a vykopávat mátu. Co nás asi čeká příští týden?

18. 05. 2017 čtvrtek

Ráno jsme se sešli a místo Kačky nás vítala nová slečna praktikantka Kristýna. V ranním kruhu jsme si povídali, kdo má rád jakou květinu, ovoce či zeleninu a jak se kdo jmenuje.
Po svačině jsme vyrazili do školky. Kde jsme měli malou přednášku o třídění odpadu. Teď už víme, kam jaký odpad patří. Plasty do žluté. Papír do modré. Nápojové kartony do oranžové. Sklo do zelené. A taky víme, co se z kterého odpadu recyklací vyrábí - mikiny, batohy, plata na vajíčka, stavební desky a zajímavá sklovata. Po přednášce jsme šli před Toulcák, kde na nás čekalo popelářské auto. Mohli jsme si ho celé prolézt. Taky nám pan popelář ukázal, jak se vlastně taková popelnice se sklem do něj vysypává.
Potom jsme šli na oběd. Po něm jsme si chvilku hráli na zahradě, načež jsme se vrátili do maringotky odpočívat. Poslechli jsme si pohádku o Kouzelných rostlinách. Kdo neusnul, šel ven malovat popelářské auto. Nakonec se malování zvrhlo ve stříhání nůžkami, ale i tak jsme si to užili.

17. 05. 2017 středa

Dnes ráno nás místo Kačky přivítala nová slečna praktikantka Anička. Mezitím jsme lezli na stromovou prolézačku, houpali se a skotačili v rákosovém domečku.
Když dorazili všichni, vydali jsme se na výlet. Šli jsme stejnou cestou, jako když jsme měli cyklovýlet. Došli jsme až k veliké bráně, u níž jsme se zastavili a zahráli si hru Cukr, káva, limonáda. Velice nás všechny bavila. Potom jsme si vzali batůžky a vydali jsme se do lesa. Na jedné mýtince, kde všude dokola rostlo kapradí, jsme si udělali ranní kruh a vyprávěli jsme si, co jsme včera dělali, když jsme se vrátili domů ze školky.
Po svačině jsme si hráli na šermíře a na objevování džungle. Taky jsme lezli na stromy. Nakonec jsme se vydali zpět na oběd. Cestou jsme se ještě zastavili na břehu potoka, kde jsme spustili lodičky a pozorovali, jak odplouvají.
Po obědě jsme si hráli na zahradě, pak jsme se vrátili do maringotky na odpočívání. Po něm jsme si udělali piknik na dekách a do deníčků jsme si lepili, co jsme v minulých týdnech ve školce zažili. Došlo i na kreslení. Rozloučili jsme se a moc se těšíme na příští týden.

16. 05. 2017 úterý

U maringotky se dalo docela dobře poznat, kdo na cyklovýlet jen tak nezapomene a bude na svém dopravním prostředku jezdit až do školky. Do kroužku jsme se skoro nevešli, tolik se nás dnes sešlo. V kroužku se dnes události děli trochu v opačném pořadí, než jsme zvyklí, dali jsme si nejprve vítací píseň a pak svojí svačinu. Poté jsme se přesunuli k mokřadu, kam nás lákal hlasitý žabí koncert. Potichu jsme tam zavítali se síťkami a každý si zkusil zalovit. A tady máte výčet našich úlovků: chrostík 1x, pulec 3x, okružák 1x, skokan 1x, larva vážky 2x. Úlovky neskutečné a některé velmi dobře skákající. Skokan se nám pokusil pláchnout, podívali jsme se, jaké má plovací blány na nohách a kde vyluzuje kvákací zvuky. Rozloučili jsme se se všemi vodními živočichy, pustili je zpět do mokřadu a šli se pozdravit s Veverkami, které za námi přišli na návštěvu. Nesli po cestě nasbírané další květy, které nám zapadají do namalované duhy. Nalepili jsme je, porozhlédli se po dalších okolo maringotky a nakonec si společnou tvorbu zhodnotili. Po obědě byla na programu pohádka a poté jsme si vyráběli pozvánky na kavárnu pro prarodiče a hráli hru Goblíci, ta se nám moc líbila.

15. 05. 2017 pondělí

Dneska jsme se před maringotkou všichni sešli a měli jsme s sebou speciální výstroj. Kola, koloběžky a odstrkovadla. K tomu měl skoro každý na hlavě helmu a Kája měl za svým kolem speciální vozík, v němž se vozili ti, kteří svoje kolo zapomněli doma. Nejdříve jsme si dali v kroužku svačinu, řekli jsme si, jaká pravidla musíme dodržovat, a pak jsme vyrazili.
Jeli jsme jako motorkářský gang. Pěkně za sebou ve vláčku. Prosvištěli jsme po asfaltce lesem, pak kolem obrovského oploceného pozemku a přes pole skoro až do Záběhlic. Po cestě jsme měli několik zastávek, kdy jsme kontrolovali, zda jsme všichni a pilně jsme doplnili tekutiny. Čas nám rychle utekl. Bylo třeba se otočit, vydat se zpět na oběd. Dojeli jsme až k maringotce, odkud jsme šli dál pěšky.
Po obědě jsme si hráli na zahradě a při odpočívání jsme poslouchali pohádku, uslo nás více než normálně, byli jsme totiž znavení z cyklovýletu.
Kdo neusnul, hrál si kolem maringotky. Jenže potom začali chodit rodiče, bylo tedy jasné, že dnešek je u konce.

12. 05. 2017 pátek

Dnes nám do Lesníčku donesla maminka Bastíka paní Lukášová nové povlaky na polštáře. Společně jsme si je prohédli a poznávali barvy, které na nich jsou. Bastík všem vyprávěl, jak je maminka pro nás šila a jak on pomáhal stříhat. Moc děkujeme. Po svačince a ranním kroužku jsme se vydali uklízet. Kája uklízel okolí domečku, které nějaký nehodný návštěvník rozházel - sbírali a hrabali listy a klacky - měl spoustu pomocníků. Magda uklízela maringotku s dalšími pomocníky vynesli spacáky a karimatky, vše vyklepali a zametli. Kája nám vyprávěl příběh žáby od vajíčka až do dospělce. Také nám to nakreslil a kdo měl deníček, také si pulce a vajíčka kreslil. Když už jsme si povídali o pulcích, kde jinde než u rybníčka nad ulovenými pulci a jejich kamarády. Nakrmili jsme králíky mrkví a vydali se na výborný oběd, kuřecí maso s bulgurem a čočkovou polévku. Odpočívací pohádka byla o koťatech. Pohráli jsme si na louce a pak už se loučili.

11. 05. 2017 čtvrtek

Jakmile jsme se ráno všichni sešli, vydali jsme se hned k ohništi, kde jsme se dnes všichni společně nasvačili na sluníčku. Potom jsme se rozdělili na ty, kteří ještě nebyli na včelkách a na ty, kteří na programu již byli.
Ti, kteří již byli, se vydali na zahradu školky za Veverkami a tvořili s nimi velký duhový obraz. Povídali si, jaké barvy duha má. Potom hledali různé květy právě podle barev duhy a lepili je na obrázek. Když měli hotovo, opakovali si, co se vlastně o včelách minulý týden všechno dozvěděli.
Druhá skupina se připojila k Ježkům a šli na program, kde nám paní Marta vysvětlila, jaký je rozdíl mezi obydlím včely, vosy a čmeláka. Poslechli jsme si, jak to v takovém úle bzučí a zahrálili si na to, co všechno včely v úle dělají. Taky jsme lupou pozorovali, jak vlastně vypadají. Nakonec jsme se vydali přímo k úlům, kde jsme pozorovali živé včely přímo ve skleněném úle. A na úplný konec jsme si z včelího vosku vyrobili malé třešnička.
Na oběd už jsme šli všichni společně. Po něm jsme si chvíli hráli na zahradě. Do maringotky na odpočívání jsme doběhli velmi rychle. Poslechli jsme si pohádku o Malém princi, kdo neusnul, šel vyrábět sůl do koupele

10. 05. 2017 středa

Ráno jsme se přivítali podáním ruky a mrknutím na sebe s Kačkou a Kájou. V kroužku jsme se pozdravili, zazpívali naší písničku přivolávající sluníčko. Dnes jsme si povídali o tom, jaká máme oblíbená zvířata a napsali si tabulku. Posvačili jsme a poté jsme šli nakutat hlínu, kterou použijeme na odpolední Bojovou (nejen) pro tatínky s dětmi. Někteří si doplňovali papírky do deníčku. Přivítali jsme Vojtu, který se za námi přišel podívat. Společně jsme pak vypravili síťky na výlet k mokřadu. Cestou jsme také narazili na živého vodníka.  Podařilo se nam ulovit pulci a vodní šneci. Prohlédli jsme si je a pustili je zpět. Vypravili jsme se na cestu do školky na oběd. Kdo zůstal po obědě, při odpočinku si poslechl příběh Dětí z Bullerbynu, jak také viděli hastrmana.

09. 05. 2017 úterý

Ráno jsme uvítali tím, že jsme všichni hned zalezli do zelené džungle, která nám za maringotkou vyrostla. Když jsme se v devět hodin všichni sešli, vzali jsme si batůžky a vyrazili jsme na výlet.

Cestou nahoru na autobus jsme se učili hrát Kámen, nůžky, papír. A docela nám to ve dvojicích, které jsme stále střídali, šlo. Autobusem jsme se svezli na zastávku Selská a odtud jsme se vydali na naši oblíbenou louku. Kačka nám řekla, abychom celou cestu sbírali zajímavé květy a listy. Vyrobíme si z nich totiž vlastní papír! Došli jsme až na louku a zjistili jsme, že je posekaná, voněla celá trochu jako seno.

Nakonec jsme se rozhodli, že svačinu si dáme až úplně nahoře na kopci. Zalezli jsme tam do altánku, vysíleni šiškovou válkou, a dali jsme si pěkně do nosu. Kdo dojedl, šel se klouzat na klouzačku. Hráli jsme chvilku i na Příšeru, a pak jsme se vydali zpět na oběd. Cestou jsme potkali živé husy.

Po obědě jsme se odebrali do maringotky, kde jsme si poslechli veršovaný příběh o Květušce.

05. 05. 2017 pátek

Dneska to u maringotky vypadalo jako na závodišti. Do školky jsme totiž přijeli na odstrkovadlech, s helmami, Magda a Kája měli kolo a nový vozík. Dnešek byl totiž naše první cykloakce.
Když rodiče odešli, zopakovali jsme si pravidla, jak se budeme na cestě chovat, že pojedeme po jedné straně, aby nás mohli míjet i jiní lidé. Domluvili jsme se, že Magda pojede první a Kája pojede poslední, my všichni pak mezi nimi. Tak jsme tedy naložili batůžky do vozíku a vydali jsme se na výlet. Nejdříve jsme objeli kolo kolem koňské ohrady. Pak jsme se vydali za Magdou po asfaltce dál. Dojeli jsme až k poli, kde končila asfaltová cesta, tam jsme se otočili a jeli zpět do altánu, kde jsme se společně nasvačili. Po svačině nás čekala ještě závodní kolečka a závody dvojic. Ty byly nejzábavnější. Všichni jsme fandili. Nakonec jsme se vrátili k maringotce a šli jsme na oběd.
Po obědě nás čekal zasloužený odpočinek v maringotce. Poslouchali jsme pohádky o Pejskovi a kočičce. A jak jsme byli unavení, tak jsme všichni usnuli.

04. 05. 2017 čtvrtek

Když jsme si dnes ráno udělali ranní kroužek, přišli páni farmáři a začali naproti na louce sekat trávu. Najednou bylo tak hlučno, že jsme se vůbec neslyšeli, a tak jsme si vzali deky na piknik, hamaky a naše batůžky a vydali jsme se pryč.
Cestou do lesa jsme si trénovali, jak uhybat před auty na silnici, kdyby náhodou nějaké jelo. Taky jsme si hráli na sochy a zpívali jsme. Pak Kačka našla krásné místo v lese, kde jsme rozložili deky, poslali jsme si trpaslíka, povídali si a nasvačili se.
Potom jsme s Kájou pověsili hamaky a hráli jsme si na elfy. Dokonce jsme upletli velkou listovou korunu. Ještě jsme si zahráli hru autobus, trolejbus, uklidili po sobě a šli jsme zpět na oběd.
Po obědě jsme se vrátili do maringotky, poslechli jsme si pohádku o Pejskovi a kočičce a všichni jsme usnuli.

03. 05. 2017 středa

Sešli jsme u maringotky a jaklmije jsme tu byli všichni, potkali jsme třídu Veverek, se kterými jsme se vydali na dnešní speciální program. A totiž o včelkách. Seznámili jsme se s paní Martou, která nás celým programem provázela. Sypali jsme, co všechno víme o včelách, zahráli si na trubce, matky i dětnice, dívali se na ně lupou. Na závěr jsme si venku nasadili včelařské klobouky a podívali se k úlu tak, aby jsme vyděli, jak včelky přistávají na česno, a zárověň je nepoplašili. Pelášili jsme na oběd, najedli se výborného guláše a po obědě si pohráli na zahradě. Po odpočívání, kde se četly příběhy Ferdy mravence jsme přivítali rodiče, se kterými jsme dnes měli jarní brigádu. Na závěr jsme se všichni sešli u opékání u ohně.

02. 05. 2017 úterý

O novém měsíci jsme si povídali v ranním kruhu. Vyprávěli jsme si zážitky z víkendu a z pálení čarodějnic. Když byli všichni připraveni, vydali jsme se na procházku s úkoly. Sbírali jsme ve skupinách různé přírodniny, které měli určitou barvu. Ve skupinách jsme si vzájemně pomáhali a nutno říci, že jsme našli spoustu barev a jejich odstínů. Na konci procházky jsme barvy roztřídili na cestu a zkontrolovali je. Zahráli jsme si ještě na závěr hru Pan Čáp ztratil čepičku a poté se přesunuli do školky. Kdo odpočíval po obědě, poslechl si pohádku z Pohádkové lampičky.

28. 04. 2017 pátek

Ráno jsme přišli do Lesníčku a zjistili, že je všude spousta bláta a louží. A co jiného se dá dělat v loužích, než v nich skákat. Takže jsem po chvíli byli od bláta až za ušima. To nám ale vůbec nevadilo, protože jsme byli dobře oblečeni. Kika, paní učitelka co je ú nás na praxi, a Kája nás naučily dvě nové písničky. Jednu o vrabcovi, co hubuje na zimu a druhou o tučňácích, na kterou jsme vymysleli i parádní tanec. Potom jsme si prohlíželi potápníka, kterého Avík vylovil z rybníčku a běželi do školky, kde jsme se sešli s ostatníma dětma na pálení čarodějnice. Napsali jsme jí na záda všechny špatné vlastnosti, kterých se po celý rok vyvarujeme a řekli jsme si, že po upálení čarodějnic dojde k očistě přírody a příchodu slunečných dnů. Koukněte se na fotky v naší galerii.

27. 04. 2017 čtvrtek

V ranním kruhu jsme se přivítali a vzájemně představili. Pak jsme se přesunuli pod aktán u koní, dali si svačinu a zahráli si na schovávanou. Po svačině jsme se šli podívat na splav a pokračovali procházkou kolem Botiče. Tam, kde byl větší proud jsme si s praktikantkou Lenkou zkusili pokus - co plave. Házeli jsme do vody listy, klacíky, kůru a kámen. Cestou zpět na oběd jsme se podívali na kůzlátka a jehňátka.

26. 04. 2017 středa

Kapko, kapko, kapičko, kam zmizelo sluníčko? To jsme si dnes říkali, když jsme se ráno sešli. Obloha byla zamračená a kapky na nás padaly jedna za druhou. Ranní kruh jsme si udělali v altánu a na kalimbu jsme vybrnkávali, jak podle nás zní déšť. Taky každý řekl, jaké počasí má nejraději.
Během svačiny se na nás přišli podívat paní učitelky, které tady byly za Magdou, aby je něco nového naučila. Jak jsme dosvačili, vydali jsme se k rybníčku i se síťkami, abychom nachytali nějaké žáby, ale na žádnou jsme nenarazili. Protože nám byla zima, vyrazili jsme do školky.
Ve školce jsme pro rodiče vyráběli dešťová přáníčka s rozevíracím deštníkem. Na schůdkách jsme si pak povídali, proč je déšť důležitý a k čemu všemu potřebujeme vodu. Potom jsme šli na oběd.
Po obědě zpátky do maringotky, poslechnout si, jaké další příhody zažil Ferda mravenec.

25. 04. 2017 úterý

Jakmile jsme se dnes všichni setkali, vzali jsme si batůžky a vyrazili jsme na výlet. Jenže většina našich kamarádů utíkala úplně jiným směrem, než řekla Kačka naši další zastávku. Vůbec neposlouchali, ani když jsme na ně všichni volali. Nakonec pro ně musel Kája dojít. Takže jsme si v kroužku vysvětlili, jak se naše zastávky jmenují a kterým směrem se daná místa nacházejí. Točili jsme se jak kompas.:)
Další zasávku jsme již zvládli v pohodě. Dorazili jsme až k velkému svahu, jež jsme slezli za pomocí provazu. Kdo čekal již dole pod kopcem házel lodičky do Botiče nebo zkoušel vylézt na veliký strom. Dál jsme pokračovali podél proudu potoka, pozorovali jsme, jak kolem nás všechno roste a hráli jsme na schovávanou. Nakonec jsme došli až na kouzelné místo s kráterem, kde jsme si sedli a nasvačili jsme se. Přiletěl se na nás podívat strakapoud. Nejen že pozoroval on nás, ale i my jsme se dívali na něj. Takový strakapoud vypadá úplně jako nějaký papoušek. Kdo dojedl zahrál si v kráteru na žraloka či dinosaury.
Byl čas vrátit se na oběd. V trávě jsme se ještě zkusili úplně ukrýt tak, aby nás nikdo neviděl. Cestou jsme potkali ještě Ježky, s nimiž jsme dorazili do školky. Svlékli jsme se a pádili přímo ke stolu, oběd jsme měli už připravený.
Po obědě obléknou a vzhůru na odpočinek do maringotky.

24. 04. 2017 pondělí

Dnes nás u maringotky místo Kačky přivítala paní učitelka Lenka, která je u nás na praxi. Houpali jsme se na houpačce a zjišťovali jsme, kolik vody přes víkend napršelo. Taky přišel Sebík, který normálně chodí do Semínka, ale chtěl se podívat, jak to vypadá u nás v Lesníčku.
V devět hodin jsme si vzali podsedáky a vydali jsme se mezi stromy udělat si ranní kroužek. V něm jsme si povídali, co kdo zažil o víkendu. Zjistili jsme, že někteří z nás byli v zoo, jiní v planetáriu, nebo v kině.
Po svačině jsme zavěsili hamaky a lezli jsme po stromech. Taky jsme si vysvětlili, jak stromy dýchají a jak pijí. Ukázali jsme si, kde mají kořeny, kmen a listy. Potom jsme vili věnce a navštívili žáby a králíčky.
Na schůdkách jsme si sami zahráli na stromy. Po obědě jsme šli odpočívat do maringotky, kde jsme poslouchali veršované pohádky. Na konci dnešního dne nás ještě čekalo hraní na prolézačkách.

21. 04. 2017 pátek

Ráno nás u maringotky přivítala Kája s Kájou. Hned jsme se vrhli na houpačku a zvláštní buben, který Kája donesla. Když jsme se všichni sešli, vydali jsme se za ohniště mezi stromy.
Ranní kruh jsme si tak udělali v úplné džungli. Skrytí před celým světem. A dokonce nám k tomu celou dobu "zpíval" bažant. V kruhu jsme si řekli, co nás čeká o víkendu. Kam pojedeme na výlet nebo kam s rodiči půjdeme. Potom Kája pověsil houpací sítě, ve kterých jsme celé dopoledne skotačili. Hráli jsme si na námořníky v lodích a zpívali si námořnické písničky. Taky jsme si hráli na kopřivu, která stojí nakřivo. Nakonec nás honili dvě splašené opice. Pořádně jsme lezli po stromech, když byl pak už čas, vydali jsme se na oběd.
Před obědem jsme si na schůdkách povídali o stromech a o naší planetě. Taky jsme se koukali na glóbus a ukazovali si, kde žijeme.
Po obědě jsme šli odpočívat do maringotky, kde jsme si četli příběhy z knihy Byla jedna koťata.

20. 04. 2017 čtvrtek

Jak jsme se ráno začali scházet, hned jsme si pověsili hamaky i houpačku. Po ranním kruhu a svačině vyhlásila Kačka olympiádu.
Do papírů jsme si zapisovali naše osobní rekordy. Běh na 20 metrů. Hod kamenem do dálky a hod na cíl. Skákání snožmo, i přes překážku. A mnoho dalších. Jedna disciplína byla taky vis. Jenže jsme neměli, kde viset, takže jsme s Kájou vzali starou tyč z týpka a udělali si úplně novou prolézačku. Všechny disciplíny nás vážně bavili. Taky jsme nakonec na papír s našimi rekordy napsali svá jména a namalovali naše podobizny.
Ani jsme vše nedokončili a vydali jsme se na oběd. Jedna disciplína nás čekala i v šatně - převlékání na čas. To pro nás byla asi ta nejtěžší část z celého dne. Převlékání nám vůbec nejde. Ale nakonec jsme to zvládli.
Po obědě jsme šli do maringotky, kde jsme si poslechli pohádky o Makové panence. Kdo neusnul, šel s Kájou lézt na stromy. Protože na lezení bylo málo času, slíbil nám Kája, že zítra na stromech strávíme celý den.

19. 04. 2017 středa

Jak jsme se ráno začali scházet, rozběhli jsme se hned k houpačce a taky ke konvičkám, které jsme plnili vodou a chodili jsme zalévat naše ředkvičky. Pak jsme po sobě vše uklidili.
Ranní kruh jsme si dnes netradičně kvůli zimě udělali uvnitř maringotky. Srazili jsme k sobě stolečky a posedali si kolem nich na lavičky. Bylo nám teplo, takže se nám povídalo jedna radost. Po svačině jsme šli pomoct s úklidem záchoda, taky jsme konečně viděli, jak vlastně náš záchod funguje. Kačka mezitím vytáhla z našeho záhonku jednu malou ředkvičku, kterou jsme pozorovali pod mikroskopem. Nakonec se na nás přišli podívat noví kamarádi se svými rodiči. Měli jsme totiž dnes Den otevřených dveří.
Všichni společně jsme se vydali na cestu, kde jsme si vysvětlili, co všechno takové semínko prožije, než se z něj stane rostlinka. Nejdříve jsme semínka zaseli písničkou Čížečku, čížečku, u jablůňky je pokropil pořádný déšť, u brány prošli klíčící brankou a nakonec jsme dospělé rostliny vytáhli všichni společně jako to bylo v pohádce O řepě. Ještě jsme šli vrátit některé věci do maringotky a vydali jsme se na oběd.
Po obědě jsme si chvíli hráli na zahradě, než se všichni oblékli a šli jsme do maringotky odpočívat. Poslouchali jsme pohádku O kočičce a pejskovi. Kromě Mikiho a Ondry všichni usnuli, a tak si šli kluci s Kájou ven hrát a nasvačit se.

kontaktujte nás
Vyberte si...
Kontaktní formulář Zpětná vazba
Osoba Firma

Formulář - Osoba

Kontaktní informace

(Zvýrazněná políčka jsou povinná)

IČ:

Variabilní symbol:

Pronájem prostor - Poptávkový formulář

Kontaktní informace

(Zvýrazněná políčka jsou povinná)